Měření sledovanosti
Televize je pevnou součástí naší domácnosti i našeho denního režimu. Alespoň jeden funkční televizor má doma 93 % českých domácností. Poměr domácností s jedním a více televizory je dlouhodobě 70:30. Nikoho nepřekvapí, že více televizorů nalezneme ve větších domácnostech, ať už ve smyslu počtu členů, nebo počtu místností obývaného bytu či domu.
Jak často a kdy sledujeme televizi?
Sledování televize je dlouhodobě nejvýznamnější volnočasovou aktivitou, kterou Češi tráví v průměru téměř 3,5 hodiny denně. Více času tráví lidé u televize v zimě než v létě, o víkendech než ve všední dny, v deštivých dnech než ve dnech vybízejících k aktivitám venku a spíše ve večerních než nočních hodinách.
Jak se měří TV sledovanost?
Na 24 stranách přiloženého dokumentu se seznámíte s tím, jak začalo televizní vysílání, jaké změny probíhaly po Sametové revoluci a po rozdělení Československa, jak odstartovala televizní reklama a kdy a jak se začala měřit televizní sledovanost, jejíž výsledky pravidelně zveřejňujeme. Stručně a přehledně se seznámíte s těmito tématy:
- Televize je pevnou součástí naší domácnosti i našeho denního režimu
- Co nás v televizi tolik baví a zajímá?
- Televizní vysílání: Jak to celé začalo?
- Televizní vysílání po Sametové revoluci
- Jak odstartovala televizní reklama?
- Kdy a jak se začalo měřit, kdo se dívá?
- Peoplemetry
- Jak začalo měření televizní sledovanosti v Česku?
- Asociace televizních organizací a její členové
- Jak se žije s peoplemetrem?
- Kdo má doma peoplemetr?
- Proč se nemusíme měřit všichni?
- Kudy a kam putují data z měření?
- Proč se televizní data sbírají a co je výsledkem měření?
- Od papíru ke cloudu
- Český peoplemetrový projekt má vysokou úroveň
- Jaká je budoucnost měření?
- Co lze dále vyčíst z dat?
- Změny na TV trhu
- Jak Češi žijí a tráví svůj volný čas?
- Děti a jejich volný čas
- Češi a média: Jak jsou na tom s jejich sledováním na různých zařízeních?
- Jak lidé vidí budoucnost televize v roce 2030 podle aktuálního výzkumu?